fredag 29 augusti 2008

Hudcancer

Oerfaren, liten och galen, fick jag den vildaste planen
men insåg snabbt ett hinder i farten och ägnade några timmar åt saken.
Och det jag kom fram till var..

..Att det är av samma kategori, fast värre än insekter i maten
då man iskallt begav sig mot bättre tider i asien
men av misstag gick rakt in i fällan, och då sitter som klister i taket,
i nätet, och inväntar att spindeln skall ta en.
och då får jag bilden du gav mig, fan, den sitter på minnet och skaver
och viskar dynamiskt faktumet att vinden står stilla i graven.
Fri som en hare... - I SÄLLSKAP AV EN VITHAJ I HAVET
får jag inga svenska fjärilar, snarare butterflies och knivar i magen
- men inget utav det, får mig att vilja tillbaka
återvända till min pinande vardag och fortsätta bära pinnar åt staten

jag finner det galet.

det är svårt att se fickpluntan som halvfull, när det är en fucking spricka i glaset.
Men vid det tillfället, du inser att de inre organen (såsom hjärtat) är inte portabelt
lovar jag att du ser världen från en vidare gavel och därmed så finner du svaret.
Men bortsätt från att bilen är trasig.. OCH ATT HELA JÄVLA LIVET ÄR TRAGISKT
kvarstår verkligheten att solen faktiskt skiner på dagen..

..men solen kan man få hudcancer av, visst är det lite paradoxalt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så jävla fett!